Klasa V b ostatnio na matematyce grała w ułamkowe bingo. Zabawa polegała na tym, że jedna osoba była robotem a inna sterowała nim. Najpierw robot stał w losowym miejscu w klasie a uczeń musiał go poprowadzić do planszy, która znajdowała się na tablicy. Wydawane polecenia to np: cztery kroki prosto, obróć się w prawo, idź trzy kroki prosto, obróć się w lewo, losuj. Gdy robot doszedł do planszy losował ułamek a inna osoba musiała go głośno odczytać. Wszyscy uczniowie sprawdzali, czy taki ułamek mają na swojej tabliczce do bingo. Zabawa była wspaniała! Wygrała Weronika Ł. zdobywając bingo, jako pierwsza. Na tej lekcji nauczyliśmy się prawidłowo czytać i rozpoznawać ułamki na obrazkach.
Sprawozdanie napisał Dawid Szefliński.
Matematyka jest dość ściśle powiązana z programowaniem, gdyż takie podstawy jak obiekty, zbiory i części wspólne są również wykorzystywane w programowaniu. Warto nauczyć się podstaw, abyśmy mogli w przyszłości zając się programowaniem obiektowym. Takie podejście do kodowania pozwala na znalezienie pracy w branży IT. Jedną z takich firm co zajmuje się programowaniem jest https://craftware.pl i tworzy aplikacje od małych do wielkich projektów włącznie.
OdpowiedzUsuń